شرکت آموزشی و خدمات رایانه ای ویرا

laptop

خرید بهترین لپتاپ در سال

نحوه خرید لپ تاپ  | راهنمای خریدی مطمئن

laptop
لپتاپ گرافیک بالا

لپ تاپ دیگر وسیله لوکسی به حساب نمی آید – این روزها، داشتن لپ تاپ یک ضرورت اساسی است. هنگام انتخاب لپتاپ مناسب، این که آیا شما فقط به ویرایش ویدئو در مسیر نیاز دارید یا اینکه به رئیس خود ایمیل بزنید، بازی کنید یا فقط با خانواده در تماس باشید، عملکرد و قابلیت حمل حائز اهمیت هستند. این روزها با افزایش قیمت ها، خرید لپتاپ که کارایی های لپ تاپ پرکاربردی را داشته باشد یک سرمایه گذاری بلندمدت تلقی می شود. به همین دلیل باید مطمئن باشید که قبل از خرید، لپ تاپی مناسب نیاز و بودجه خود پیدا کرده اید! اینجاست که ما وارد می شویم! یک لپ تاپ معمولی بین 3 تا 5 سال کارایی دارد. در مقدمه با این سوال آغاز میکنیم که از لپ تاپ چه استفاده هایی میتوان کرد و سپس به نکات تخصصی تر می پردازیم. اگر زمان تعویض لپتاپ یا خرید لپتاپی جدید رسیده است، از ابتدا تا انتها در کنار شما هستیم تا همه ی جنبه های خرید لپتاپ را بررسی کنیم.

نحوه خرید لپ تاپ در سال2022 

1.    به دنبال دستگاهی با ماندگاری باتری در محدوده 8 تا 10 ساعته باشید.
2.    برای کاربردی بودن قابلیت حمل و داشتن کمترین وزن، مدلی با صفحه نمایش در محدوده 12 – 14 اینچی انتخاب کنید. اما اگر طراح یا گیمر هستید، مدلی در محدوده 15 تا 17 اینچ انتخاب کنید.
3.    اگر به صفحه لمسی نیاز دارید و می خواهید قابلیت حمل بیشتری نیز داشته باشد، یک مدل ترکیبی 2 در 1 یا مدلی با صفحه کلید جداشونده انتخاب کنید. برای صرفه جویی در هزینه، می توانید یک مدل تاشو را انتخاب کنید.
4.    وجود حداقل 3 پورت USB و یک HDMI استاندارد است، اما وجود یک پورت USB-C نیز می تواند کارساز باشد.
5.    برای اجرای برنامه های بیشتر یا اجرای بازی ها، به سراغ دستگاهی با قابلیت نصب ویندوز 10 بروید. اگر دستگاهی ارزان قیمت برای وبگردی و استفاده از برخی برنامه های سبک می خواهید، به سراغ chromebook بروید. اگر برای شما بازی یا نصب برنامه های ویندوزی مهم نیست، سیستم عامل Mac هم عالیست.
6.    اگر می خواهید در بازه 3-5 میلیون تومان هزینه کنید، لپتاپی را خواهید خرید که تنها امکان وبگردی یا پردازش کلمه ها را برای شما فراهم می کند و نکته مهم این است که لپتاپی با کمتر از 4 گیگابایت RAM را انتخاب نکنید. حداقل 500 گیگابایت فضای هارد دیسک را در نظر داشته باشید، مگر اینکه Chromebook با SSD کوچکتر را انتخاب کنید.
7.    برای خرید یک دستگاه میان رده در ردیف قیمتی 10 میلیون تومانی برای استفاده های مختلف، لپتاپی با کمتر از 8 گیگابایت RAM را انتخاب نکنید و مطمئن شوید که به جای HDD استاندارد یک SSD سریعتر را جایگزین می کنید. پردازنده Intel Core i5 یا بالاتر از آن را انتخاب کنید و به دنبال یک صفحه نمایش فول اچ دی با وضوح  1920 x 1080 باشید.
8.    برای خرید یک لپ تاپ پیشرفته بالای 20 میلیون تومانی به منظور بازی یا ویرایش ویدئو، مطمئن شوید که دستگاه دارای کارت گرافیک داخلی حداقل GTX 1050 Ti یا بهتری است. در زمینه RAM ، وجود حداقل 16 گیگابایت حافظه رم الزامی است و وجود یک پردازنده Intel Core i7 الزامی است.
9.    در آخر، مطمئن شوید که یک SSD با ظرفیت بالا(حداقل 128 گیگابایت) یا یک ترابایت HDD  برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر تهیه کرده اید.

برای خرید لپ تاپ در سال جدید باید به دنبال چه چیزی باشید…

عناصر طراحی، فاکتور، فرم ساخت و ساز نیز می تواند به طور قابل توجهی بین مدل ها بسته به استفاده مورد نظر متفاوت باشد. نمونه هایی از مدل های متفاوتی ازلپ تاپ ها شامل نوت بوک ها برای استفاده در ساخت و ساز و یا برنامه های نظامی است و همچنین لپ تاپ های کم هزینه تولید شده برای کودکان (OLPC) است که ویژگی هایی مانند شارژ خورشیدی و اجزای نیمه انعطاف پذیر دارد. بیشتر لپ تاپ ها یا کامپیوترهای قابل حمل، که بعدها به لپ تاپ های مدرن تبدیل شدند، در ابتدا به عنوان یک بازار کوچک به نظر می رسیدند که عمدتا برای کاربردهای تخصصی مانند ارتش، حسابداران و یا نمایندگی فروش که سفر می کردند استفاده می شد. بعدها به عنوان کامپیوتر قابل حمل به لپ تاپ مدرن تبدیل شد، آنها به طور گسترده ای برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

برای داشتن استفاده های مفید از لپ تاپ می توان نرم افزار های متعددی را بروی  آن نصب نمود. و اگر این سوال مطرح شود که لپ تاپ به چه دردی میخوره
باید پاسخ آن را در نرم افزار های جستجو کرد که روی سیستم نصب می شوند. برای مثال یکی از قابلیت های لپ تاپ، امکان اصلاح و ویرایش فیلم و عکس است. دیگر امکان آن پخش تصاویر و فیلم ها در هر کیفیت و پخش موسیقی می باشد. کارایی لب تاب بسیار بالاست و بسته به نوع نیاز شما می تواند متفاوت باشد.

بیشتر لپ تاپ های مدرن دارای وب کم های یکپارچه و میکروفن های داخلی هستند، در حالی که بسیاری نیز دارای صفحه نمایش لمسی هستند. لپ تاپ ها را می توان از طریق یک باتری داخلی یا توسط منبع تغذیه خارجی از یک آداپتور برق متصل کرد. مشخصات سخت افزاری، مانند سرعت پردازنده و ظرفیت حافظه، بین انواع مدل ها و قیمت ها متفاوت است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا