شرکت آموزشی و خدمات رایانه ای ویرا

عوامل موثر در سرعت لپتاپ

در لپ تاپ به چه میزان RAM نیاز دارم؟

به زبان ساده، هرچه RAM لپ تاپ بیشتر باشد، عملکرد بهتری در هنگام اجرای چندین برنامه ارائه می شود. معمول ترین مقادیر RAM موجود در بازار معمولاً به شرح زیر است:

4 گیگابایت | 8 گیگابایت | 16 گیگابایت | 32 گیگابایت | 64 گیگابایت

رم 4 گیگابایتی به سرعت کند می شود و در واقع فقط برای لپتاپ های ارزان قیمتی که فقط برای وب گردی مناسب هستند، کاربردی است.

اگر از نرم افزارهایی فراتر از پردازش کلمه یا مرور وب استفاده می کنید، اکیداً توصیه می کنیم تا حداقل رم 8 گیگابایت را انتخاب کنید. اگر می خواهید در آینده با نرم افزارهای قوی تری که منتشر می شوند مشکلی نداشته باشید، حافظه رم 16 گیگابایت انتخاب خوبی است.

شما معمولاً به رم 32 گیگابایتی یا بالاتر نیازی ندارید، مگر اینکه از نرم افزار CAD استفاده  کنید یا بازی ها را با تنظیمات بالا انجام  دهید. اگر سوال ایجاد شود که کاربرد لپ تاپ چیست؟ پاسخ آن می تواند به RAM سیستم ارتباط داشته باشد. باید در نظر داشت که کاربرد لپ تاپ را تا حد زیادی رم آن تعیین می کند. 

اینتل: بزرگ ترین شرکت سازنده پردازنده

سرعت پردازنده مناسب برای لپ تاپ چقدر است؟

بعد از اینکه اندازه حافظه رم  را انتخاب کردید، وقت آن است که CPU را نیز انتخاب کنید. این ها معمول ترین گزینه های موجود در بازار هنگام بررسی لپ تاپ های مدرن هستند:

Intel Core i3 | Intel Core i5 | Intel Core i7 | Intel Core i9

با بالا رفتن قدرت پردازش، هنگام نصب برنامه ها یا به روزرسانی های ویندوز، سرعت بالایی را تجربه خواهید کرد. با این حال قیمت نیز در مدل های بالاتر افزایش می یابد.
برای اکثر کاربران، ما حداقل یک پردازندهCore i5  نسل 7 را پیشنهاد می دهیم تا ترکیبی از سرعت بالا و مصرف پایین انرژی را تجربه کنید.
وقتی صحبت از پردازنده ی مرکزی می شود، داشتن پسوند عددی بالاتر همیشه به معنای برتری نیست. در حالی که i3 معمولاً در مقایسه با i5 از نظر مصرف انرژی بهینه تر است، اما سرعت i7 همیشه سریعتر از i5 نیست و i9 همیشه بهترین گزینه برای شما نیست.

انتخاب کارت گرافیک

سرانجام باید بگوییم که نوع کارت گرافیک تأثیر مستقیمی بر میزان توانایی لپ تاپ در اجرای برنامه های گرافیکی خواهد داشت.
اگرچه این قطعه بیشتر برای گیمرها اهمیت دارد، اما کارت گرافیک قوی تر ممکن است برای نرم افزار CAD یا ابزارهای ویرایش فیلم سنگین نیز مورد نیاز باشد.
اگر قصد انجام بازی با تنظیمات بالا را دارید، باید به دنبال کارت گرافیک قوی در بین گزینه های زیر باشید:
GTX 1050 Ti | GTX 1060 | GTX 1070 | Radeon 560 | Radeon 580
در بیشتر موارد، مدل Ti 1050 اکثر بازی ها را با نرخ فریم مناسب اجرا می کند. دلیل اصلی خرید کارت گرافیکی بالاتر از مدل های معرفی شده، انجام برنامه های واقعیت مجازی است.

 عمر باتری

دوام باتری یکی از اجزای اساسی است که باید هنگام خرید لپ تاپ جدید مورد توجه قرار گیرد. اگر می خواهید همیشه در یک مکان از لپتاپ استفاده کنید چرا یک رایانه رومیزی خریداری نمی کنید؟
به طور کلی، لپ تاپ های مخصوص بازی نسبت به لپتاپ های عادی، باتری بیشتری مصرف می کنند.
برای دستیابی به بهترین عمر باتری در بازه زمانی 8 تا 14 ساعته، مدل های کوچکتر و جمع و جورتر با اندازه صفحه نمایش کمتر را انتخاب کنید.
هرچه برق کمتری برای روشن نگه داشتن یک نمایشگر روشن مصرف شود، عمر باتری شما نیز دوام بیشتری می آورد.
هنگام بررسی مشخصات تخمینی عمر باتری ارائه شده توسط تولیدکنندگان توجه داشته باشید که آن ها اعداد ارائه شده را بر اساس وبگردی ساده و کم بودن سطح روشنایی صفحه نمایش لیست می کنند.
حتماً بررسی سایر خریداران را بخوانید تا بدانید که عمر واقعی باتری چگونه خواهد بود!

 ذخیره سازی

با وجود بسیاری از راهکارها مانند پشتیبان گیری آنلاین و فضای ذخیره سازی USB ارزان قیمت، دیگر داشتن هارد دیسک موضوع مهمی نیست.
در حقیقت، ممکن است متوجه شده باشید که امروزه برخی از فضاهای ذخیره سازی با ظرفیت کمتر گران تر از فضاهای ذخیره سازی با ظرفیت بالاتر هستند.
زیرا لپ تاپ های جدید به جای فناوری قدیمی هارد دیسک (HDD) از درایوهای حالت جامد (SSD) استفاده می کنند.
SSD ها سرعت بازیابی اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. در حالی که از یک هارد دیسک ثانویه 1 ترابایتی برای ذخیره فایل های بزرگتر خود استفاده می کنید، می توانید با راه اندازی ویندوز با یکSSD  128یا 256 گیگابایتی بهترین حالت استفاده را در اختیار داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا