دانشجویان عزیز سلام!

اهمیت کسب مهارت در دوران دانشجویی

دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه هستند نباید صرفاً به دنبال گذراندن وقت با دوستان و تلف کردن زمان خود باشند. دوران جوانی و دانشجویی بهترین زمان برای یادگیری هر مهارت و علمی است، چراکه ذهن انسان در این دوران از کارکرد خوبی برخوردار است.بهتر است دانشجویان برای آینده‌ی شغلی خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند و شروع به تحقیق کنند تا با مهارت‌های لازم برای شغل خود آشنا شده و برای کسب و پرورش آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند. آموزش این مهارت‌ها حتی در طول دوران تحصیل نیز می‌تواند فرد را در گذراندن دروس خود توانمند سازد. ما در اینجا سه مهارت را به شما معرفی میکنیم.

1_مهارت ICDL

آموزش ICDL یک برنامه آموزشی است كه از سال 1997 و از سوي بنياد اروپايي هدايت مي شود. بطور كلي مدرك ICDL به عنوان يك مدرك بين المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات شناخته مي شود.مدرك ICDL از طرف سازمان ها و ارگان های دولتي، انجمن هاي انفورماتيكي، شركت هاي تجاري و کسب و کارهای بزرگ و کوچک مختلف به عنوان مدرکی بر اثبات مهارت های کار با کامپیوتر شناخته می شود. 

این دوره میتواند برای نوشتن و ارائه پروژه و پایان نامه به دانشجویان کمک کند.احتمالا آگهی های استخدامی مختلفی را دیده اید که در آن های یکی از مهارت های مورد نیاز متقاضیان، مهارت ICDL و داشتن مدرک مهارت های هفتگانه ICDL است.

1_(it)آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی اطلاعات
2_ (Windows) آشنایی با سیستم عامل ویندوز و نحوه کار با آن
3_(Word) آموزش استفاده از نرم افزار واژه پرداز
4_ (Excel) آموزش استفاده از صفحه گسترده
5_(Access) آموزش استفاده از نرم افزار پایگاه داده‌ها
6_ (PowerPoint) آموزش استفاده از نرم افزار ارائه مطلب
7_(Internet) آموزش مفاهیم اولیه اینترنت و ارتباطات

2_برنامه نویسی

به بیان ساده، اساساً برنامه نویسی اقدامی برای به‌کارگیری کامپیوتر جهت انجام یک وظیفه مشخص است که این وظیفه باید بدون خطا و به‌درستی انجام شود.حال، یک زبان برنامه نویسی لغات، دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان یک برنامه نویس قرار می‌دهد که از آن طریق می‌توانیم با کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری صحبت کنیم.

نظرات برخی از بزرگان حوزه کامپیوتر درباره برنامه نویسی:

مارک زاکربرگ(خالق فیسبوک)
مارک زاکربرگ(خالق فیسبوک)
بیشتر بخوانید
در آینده‌ای نزدیک، برنامه‌نویسی حکم آموزش‌های اولیه همچون نوشتن و خواندن را برای کودکان پیدا کرده و نیاز به آن در همه زمینه‌های احساس خواهد شد، به‌گونه‌ای که بزرگ‌ترها افسوس می‌خورند چرا زودتر اقدام به آموزش آن نکرده‌اند.
نیکلاس نگروپونته(رئیس موسسه فناوری ماساچوست)
نیکلاس نگروپونته(رئیس موسسه فناوری ماساچوست)
بیشتر بخوانید
برنامه‌نویسی این امکان رو به شما می‌ده تا در مورد خودِ «فکر کردن» فکر کنید و وقتی‌ هم که دیباگ می‌کنید، در مورد خودِ «یادگیری» یاد می‌گیرید.
استیو جابز(موسس شرکت اپل)
استیو جابز(موسس شرکت اپل)
بیشتر بخوانید
هر کسی باید یاد بگیره که چه‌طور کد بزنه چرا که برنامه‌نویسی به شما یاد می‌ده که چه‌طور فکر کنید.
استیو هاوکینگ(دانشمند)
استیو هاوکینگ(دانشمند)
بیشتر بخوانید
خواه به‌ دنبال کشف رموز جهان باشید و خواه به‌ دنبال یک شغل در قرن بیست‌ویکم بگردین، اصول پایه‌ای برنامه‌نویسی یک مهارت ضروریه که باید اون رو آموخت.
قبل
بعدی
اگر بخواهیم بصورت خلاصه به سوال «چرا برنامه نویسی یاد بگیریم؟» پاسخ بدیم، میتونیم بگیم که شما با یادگیری برنامه نویسی،‌ فقط برنامه نویسی رو یاد نمیگیرین، بلکه مجموعه مهارت هایی به دست میارین که به شما در زندگی شخصی‌تان هم کمک خواهد کرد. شما با یادگیری برنامه نویسی، مهارت هایی مثل حل مسئله، خلاقیت، فکر کردن، راه حل پیدا کردن، و… را نیز یاد خواهید گرفت که در زندگی شخصی‌تان نیز بسیار برایتان کاربردی خواهد بود.
یادگیری برنامه نویسی در دوران دانشجویی می تواند به شکل عمده ای برای شما به عنوان دانشجو سودآور باشد. سود این امر در دو مساله نهفته است. یکی سود مالی که از این امر به دست می آورید و دیگر مزیت نیز تجربه ای است که در این دوران می تواند شما را برای شغل آینده آماده کند. سود مالی از طریق برنامه نویسی می تواند شامل انجام سه فعالیت شغلی در این زمینه باشد. در اولین و ساده ترین شکل ممکن می توانید هر آن چه که می دانید را آموزش دهید. تدریس خصوصی برنامه نویسی در دوران دانشجویی به کسانی که در دانشگاه خواهان یادگیری هستند می تواند بسیار سود آور باشد. در دومین حالتی که این امر می تواند از لحاظ اقتصادی سودآور باشد انجام پروژه های دیگر دانشجویان است. شما می توانید با ترغیب دیگر دانشجویان به انجام پروژه هایشان از طریق کدنویسی به اهداف خود دست یابید. بسیاری از دانشجویان به دنبال عملی کردن ایده هایشان از طریق برنامه نویسی یا ساختن یک اپلیکیشن هوشمند هستند.

توصیه ما به شما این است که بجای اینکه چند زبان برنامه نویسی را نیمه کاره یاد بگیرید،یک زبان برنامه نویسی را بصورت کامل یاد بگیرید.اما شاید انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای شما سخت باشد.برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. علاقه
  2. درآمد و بازار کار

 

برنامه نویسی

3_گرافیک

دوره گرافیک، یکی از دوره های خدماتی آموزشی است که غالبا طرفداران زیادی داشته و افراد علاقمند میتوانند با شرکت در دوره های آموزشی که دانشگاه ها و موسسات برگزار میکنند، مهارت ها و توانمندی های لازم را فرا گرفته و به کسب و کار مشغول شوند. در صورتی که افراد علاقمند مهارت هایی مانند آشنایی با طراحی انواع لوگو، تسلط بر کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی و مهارت ارتباط موثر برقرار کردن را داشته و از قدرت خلاقیت بالایی هم برخوردار باشند، میتوانند تمام وظایف یک گرافیست توانمند را انجام داده و از شیوه های مختلفی کسب درآمد کنند.

مشاوره و ثبت نام

دوره های ما

تکنولوژی
تکنولوژی
تکنولوژی
تکنولوژی
تکنولوژی
تکنولوژی
تکنولوژی
تکنولوژی
پیمایش به بالا